Cyklistika
Recenze E-bike KTM Macina Chacana 792

Silný motor Bosch, baterie s velkou výdrží a geometrie, která sedí i na delší výlety. E-bike KTM Macina Chacana 792 prošel redakčním testem časopisu VELO a my jsme z něj vybrali to nejdůležitější.
Když oranžový rám od KTM spojíte s výkonným motorem Bosch a solidní výbavou, může vzniknout stroj, který vás protáhne nejen terénem, ale i pořádnou porcí kilometrů. A přesně takhle se v testu časopisu VELO 6/2025 předvedl model KTM Macina Chacana 792 - univerzální e-bike, který ví, jak na dlouhé výlety. Přinášíme vám shrnutí toho nejdůležitějšího z redakční recenze.
Stabilní a čitelná geometrie
Chacana 792 působí na první pohled spíš jako „běžné horské kolo“ než čistokrevný trailový stroj - a to není na škodu. Hliníkový rám Macina Chacana Alloy 6061 s 29″ koly a zadním zdvihem 125 mm sází na rozumnou stabilitu a pohodlí. Vpředu pomáhá vidlice RockShox se 130 mm zdvihu.
Geometrie Chacany sází na vyváženost. Kratší zadní stavba (435 mm) a delší reach (610 mm ve velikosti L) dávají kolu stabilitu i ve sjezdech, aniž by brzdily ve výjezdech. Pozice je přirozená, posed pohodlný, ovladatelnost jistá. V kombinaci s vyšší váhou kolem 28 kg se sice nejedná o závodní stroj, ale spíš o poctivého parťáka na celodenní výlet.
Výkon s citem pro rytmus
O pohon se stará motor Bosch Performance Line CX (Gen4) s krouticím momentem 85 Nm, napájený z integrované baterie Bosch PowerTube 750 Wh. Osvědčená kombinace, která zafungovala i tady.
Chování motoru je vyvážené - žádné cukání, žádné zpoždění, jen jistý tah. Pomáhá, ale „nešlape za vás“. Tím víc to ocení ti, kteří chtějí jet naplno, ale pořád mít nad kolem kontrolu.
Kromě samotného pohonu stojí za zmínku i přítomnost Smart Systému Bosch: displej Kiox 300, ovladač LED Remote a aplikace Flow. Ta nabízí navigaci, ladění režimů i bezpečnostní funkci eBike Lock. Výhodou je i možnost personalizace a vzdálených aktualizací přes smartphone.

Výbava, která nezklame
Řazení obstarává Shimano XT M8100 ve spojení s kazetou 10–51 a jednopřevodníkem (36 zubů). Při testu fungovalo bezchybně, tiše a přesně i při vyšší zátěži.
Brzdy jsou čtyřpístkové Shimano MT420 s kotouči 203/180 mm. Nabízejí jistý nástup i při dlouhých sjezdech, přitom se snadno dávkují.
Nechybí ani teleskopická sedlovka KTM Comp II, která pomáhá v terénu i při pohodlném sesedání. Celkovou jistotu doplňují kola s širokými ráfky (30 mm) a pláště Schwalbe Johnny Watts 29 × 2,5".
Celá sestava je laděná spíš na funkčnost než efektní design - a to je v terénu často výhoda.
Jak si Chacana vede v terénu?
V testu se KTM Chacana 792 ukázala jako pohodlný, stabilní a přirozeně čitelný e-bike. Nejlépe jí seděly dlouhé lesní cesty, šotoliny a mírnější trailové pasáže. Na klikatých stezkách s jemnými nerovnostmi působí klidně a jistě - a právě tam se cítí nejlépe.
Prudké technické sjezdy nejsou jejím silným teritoriem. Tady už je znát kombinace menšího zadního zdvihu a celkové hmotnosti. Kolo si s nimi sice poradí, ale není stavěné na agresivní jízdu z kopce.
I při vyšším zatížení (včetně těžšího jezdce a celodenní jízdy) se kolo chovalo předvídatelně. V testu zvládlo 92,8 km s převýšením 959 m a zbytkem 17 % baterie. Průměrná rychlost přitom zůstala nad 18 km/h.
Motor Bosch Performance Line CX pomáhá dost, ale ne přehnaně. Reakce je citlivá, bez trhání - kdo je zvyklý šlapat, nebude mít pocit, že mu kolo ujíždí. A kdo potřebuje podporu do výjezdu, ten ji tady dostane.
Zajímavostí je i bezpečnostní funkce eBike Lock - přes mobilní aplikaci Bosch Flow lze kolo elektronicky uzamknout, takže motor nebude fungovat bez autorizovaného připojení. Praktická vychytávka pro parkování mimo dohled!
Hodí se přesně pro…
…toho, kdo hledá univerzální e-bike s komfortní geometrií, dlouhým dojezdem a kvalitním motorem. Chacana 792 není závodník ani extrémní enduro. Ale zvládne všechno mezi tím.
V recenzi VELO se kolo osvědčilo jako ideální volba pro výletníky, zkušenější hobby jezdce i ty, kdo se chtějí dostat dál, než kam by je pustily vlastní nohy. Není to kolo, co se předvádí. Ale rozhodně kolo, které zvládne víc, než se zdá.
🛈 Celou recenzi včetně detailních jízdních dojmů a dalších technických údajů najdete v redakčním testu v časopisu VELO 6/2025.
Technické specifikace
Rám: Macina Chacana Alloy 6061, boost zadní osa | Vidlice: RockShox 35 Silver TK, zdvih 130 mm, boost |
Tlumič: RockShox Deluxe Select+, zdvih 125 mm | Zdvihy: 130/125 mm (předek/zadek) |
Motor: Bosch Performance Line CX Gen4, 85 Nm, Smart System | Baterie: Bosch PowerTube 750 Wh |
Řazení: Shimano Deore M6100 | Přehazovačka: Shimano XT M8100 |
Kliky: KTM E-Comp ISIS, 170 mm, převodník 36 zubů | Kazeta: Shimano Deore M6100-12, 10–51 zubů |
Brzdy: Shimano MT420, 4pístkové, kotouče 203/180 mm | Kola (ráfky/náboje): Ambrosio E30 / Shimano MT410-B (přední), MT400-B (zadní) |
Pláště: Schwalbe Johnny Watts 29×2,5" | Sedlovka: Teleskopická KTM Comp II |
Sedlo: KTM MTB | Displej: Bosch Kiox 300 + LED Remote |
Hmotnost: 27,95 kg | Hmotnost kol: 2750/3600 g (P/Z, včetně plášťů, duší, kazety a kotoučů) |