INTERSPORT Poradna | Doba čtení: 3 minuty

Kamkoliv běžíte, nikdy v tom nejste sami!

 

Obsah

Kdy jste si byli naposledy zaběhat? Právě v současné době nám často chybí ta správná motivace, abychom se hýbali. Přitom sport a hlavně běh nám dává mnoho! Na čerstvém vzduchu si pořádně vyvětráme hlavy, což je dobré pro naše mentální zdraví ale i pro naši fyzickou kondici.

Řadíte se mezi týmové běžce, nebo spíše k sólovým hráčům?

Přátelé jsou pro nás tou nejlepší motivací pro sport. Ve skupině se nám většinou lépe běhá, dokážeme se více vyhecovat, a pokud se domluvíme na termínu, tak jej dodržíme. Avšak v této době si musíme poradit jinak. Díky online médiím, sociálním sítím, si můžeme dohodnout online tréninky, účastnit se různých výzev a navzájem se motivovat a podporovat. Dohodnutý termín, nebo výzva, je pro nás tím impulzem, který chceme splnit. Bez podnětu se motivace rychle ztrácí a máme spíše tendence běh odložit na druhý den. Je jedno, kde a jak si svoji běžeckou výzvu dohodneme, ale je to nejlepší možnost, jak si běhání dosadit do našich pravidelných aktivit a vytvořit si tak z toho rutinu.

Motivace pro běh:

Co vás osobně stimuluje k běhu? Chcete zhubnout, zůstat fit nebo jednoduše věnovat tělu potřebný pohyb a udělat pro něj něco dobrého? Mějte tyto vaše důvody stále na paměti. Zůstanete tak dlouhodoběji motivovaní a můžete se těšit z dobrých výsledků.

Pěkné běžecké boty jsou mimořádně motivující a nejraději bychom v nich hned vyběhli a vyzkoušeli si je. S novým běžeckým oblečením se budete cítit perfektně a budete se těšit na další běh.

Skládá se váš běžný den ze stresu a námahy? Dopřejte si ráno nebo odpoledne pauzu, vyčleňte si pro sebe čas na běh – aktivně strávené chvíle potřebuje každý z nás. Běh nám přináší možnost jak si provětrat hlavu, utřídit si myšlenky a zapomenout na každodenní starosti. Pokud se z času na běh stane „čas pro sebe“, přichází s tím i motivace sama od sebe.

Překonejte sami sebe! Právě v běžecké skupině se motivujete navzájem. Toto často probíhá na neverbální úrovni. Člověk chce držet krok, vydržet v tempu, ty soutěživější z nás se chtějí stále zlepšovat. Vzájemná „hecovačka“ a podpora hraje rozhodující úlohu pro motivaci. A tím se každým během stáváme i lepšími běžci, stupňujeme výkon v rámci našeho přirozeného tempa.

Poslouchání hudby, audioknihy, nebo podcastů se pro mnohých z nás stalo už neoddělitelnou součástí běžeckých tréninků. Rytmus různých písniček nám udává tempo. A třeba už i doběhneme naší trasu, ale protože chceme píseň slyšet do konce, běžíme dál.

Ranní běh nás dobře naladí

Mnoho běžců si zvykne běhat hned ráno. Z pyžama hned do běžeckého – připravit se, pozor, start! Příroda představuje pro začátek dne tu nejhezčí kulisu a nejlépe nás dokáže nastartovat na výzvy začínajícího dne. Nic nedokáže překonat východ slunce, probouzející se přírodu. Na druhé straně pokud ze sebe potřebujete doslova vyběhat stres, který se nasbírá v průběhu dne, tak nic nestojí v cestě ani pro večerní běh.

Je jedno zda běháte v přírodě, ulicích města nebo v bytě na běžícím pásu – hlavně že běháte! Někdo preferuje pod nohami nerovnou půdu lesních cest, jiný zase raději běží přímo za nosem. Jak si vytvoříte běžeckou rutinu, je jen na vás. K běhu můžete samozřejmě přidat různé cvičení doma. Jedna věc je jistá – ať už se rozhodnete pro jakýkoliv běh, budete se po běhu cítit spokojeně, fit a vyrovnaně.

V INTERSPORTU máme široký výběr běžecké obuvi i oblečení od předních značek.

Sportu zdar!

 

Obsah článku převzat z INTERSPORT Germany.

Zpět do poradny