|Více

Jak si vytvořit tréninkový plán?

19.08.2011

Na samém počátku je cíl a my se motivujeme tím, že toho cíle chceme dosáhnout. Podstatou našeho snažení je ale samotná cesta k tomuto cíli. Proto bychom si měli na začátku položit několik otázek. Jaká je moje výchozí situace a současná kondice? Je reálné, abych zaběhl maratón? Je vytyčený cíl výzvou? Je moje výkonnost měřitelná?

Je zbytečné zde popisovat univerzální tréninkový plán pro přípravu na maratón. Jediným správným řešením je individuální tréninkový plán vycházející z momentální úrovně každého jednotlivce.

Doporučuji proto následující postup. Začněte s lékařským vyšetřením na ortopedii a interním oddělení. Tam Vám řeknou, zda netrpíte nějakými vadami držení těla, popřípadě interními problémy omezujícími sportovní možnosti, například cukrovkou. Jako další doporučuji vybrat vhodný typ běžecké obuvi, který respektuje Vaše anatomická specifika.

Než zahájíte první trénink, zkuste si položit ještě následující otázku. Jak dlouho vydržím běžet? Minutu, patnáct, třicet nebo víc? Na základě této odpovědi a lékařských vyšetření může být sestaven Váš individuální tréninkový plán. Aby se dostavily požadované úspěchy a výkon, je dobré využít profesionálního poradenství, například z oblasti sportovní medicíny. Další možností je spolupráce s osobním trenérem.