|Více

K čemu si pořídit sedací míč?

12.08.2011

Sedací míč se dostal do povědomí hlavně z terapeutických důvodů. Umožňuje totiž různorodé cvičení bez toho, aby se zatěžovaly klouby. Stále více profesionálů tuto cvičební pomůcku používá. Míč se dá použít od stabilizačních a silových cvičení až po tréninky zručnosti.

Výborně se hodí jako alternativa k normální židli pro ty, kteří sedí hodně u počítače. Pokuste se tento míč využít k sezení každý den alespoň jednu hodinu. Po velmi krátké době uvidíte, jak sedíte uvolněně a rovně, protože Vám míč prostě nedovolí posadit se tak jako u běžné kancelářské židle.

Co vše je možné s míčem dělat Vám ukážeme pomocí tři jednoduchých cviků:

1. Kliky

Kliky můžete dělat mnoha způsoby. Pro začátečníky je ideální dát si míč ke stěně, aby se nemohl odkutálet. Potom se rukama opřete o míč, pomalu je pokrčte v loktech a opět napněte. Až budete zkušenější, nebudete muset opírat míč o zeď. Uvidíte, že udržet stabilitu není vůbec jednoduché. No a machři, ti to dělají obráceně, dají si špičky nohou na míč a ruce na zem.

2. Zvedání pánve

Tento cvik patří mezi nejúčinnější pohyby pro zpevnění hýždí. Lehněte si na zem na záda, lýtka opřete o horní část míče. Začátečníci se mohou podepřít rukama o zem. Nyní zvedněte pánev tak, aby stehna a hrudník tvořily jednu linii. Pokročilí si můžou složit ruce na hrudník.

3. Leh-sedy s míčem
Břišní svalstvo trénujte tak, že si lehnete na míč, hlavu necháte volně viset dolů a chodidla položíte na zem. Z této pozice se snažte na míči posadit a potom znovu vrátit do výchozí polohy. Konečky prstů na rukou by měly být položeny na uších a lokty vytočené směrem ven. Protože při tomto cvičení namáháte veškeré břišní svalstvo, postačí Vám jen několik málo opakování.