|Více

Jak se správě najíst, aby se nám dobře běhalo?

29.07.2011

Strava zajišťující optimální výkon musí být vyvážená, s důrazem na dostatek ovoce a zeleniny. Nedílnou složkou sportovní výživy je maso. Osahuje mnoho důležitých látek, především živočišné bílkoviny, které jsou nepostradatelné. Čistě vegetariánská výživa se pro výkonnostně zaměřené sportovce nedoporučuje, jelikož způsobuje snížení výkonu. Existují sice doplňky stravy, které jsou schopny jej nahradit, ale maso je maso.

Poslední běžné jídlo byste měli zkonzumovat nejpozději 2 hodiny před sportovním výkonem. Jediné vhodné jídlo, které si můžete dát krátce před výkonem, je energetická tyčinka nebo banán. Vhodné je také vypít 0,2 až 0,3 litru ovocné šťávy. Další důležité minerální a výživné látky Vám pomůže doplnit tzv. iontový nápoj. Ten je vhodný jako tekutina i během tréninku. Naučte se pít v pravidelných intervalech každých 20 minut, není správné napít se, až když máte pocit žízně.

Po úspěšném tréninku si zasloužíte odměnu. A věřte, že Vaše tělo na to má stejný názor. Po tréninku, asi tak hodinu až hodinu a půl, si můžete dát to, na co máte zrovna chuť a pořádně hřešit. Vaše tělo totiž v tomto čase umí velmi dobře zpracovat jídlo, jako je bílý chléb nebo čokoláda. V ostatních případech je tato energie přeměňována na tuky. V žádném případě nesmíte ale kvůli sladkostem zapomenout na správnou výživu.