|Více

Co na sebe, když je venku zima?

18.02.2011

Největší část tělesného tepla uniká přes hlavu, protože kromě vlasů zde není žádná izolační vrstva. Proto je při nižších teplotách bezpodmínečně nutné nosit čepici. Se zpocenou hlavou jste totiž v zimě a větru velice náchylní k nachlazení. Pokud není příliš velká zima, postačí čelenka, která ochrání citlivá místa, jako jsou uši a čelo. K ochraně krku se hodí nejlépe šátek.

Dalšími částmi těla, kterými uniká velké množství tělesného tepla, jsou ruce a nohy. Proto je důležité nosit i teplé ponožky a rukavice. Ideální jsou lehké rukavice, které umožňují cirkulaci krve a mají dobrou termoregulaci. Dbejte na to, abyste při běhu měli ruce v teple, ale vyvarujte se toho, aby se zbytečně potily. To samé platí i pro nohy. Speciální ponožky pro zimní období Vám zajistí ideální teplotu a zároveň poskytnou i dostatek volnosti k pohybu prstů u nohou.

Při delším běhu je nutné doplňovat tekutiny. Každých 30 minut vypijte vlažný iontový nápoj nebo čaj. Tím si doplníte energii a zlepšíte výkon. K nošení láhve s pitím je nejvhodnější použít speciální bederní pás.

Aby Vás bylo při běhu v terénu dobře vidět, neustále noste na oblečení reflexní prvky. Dnes je již běžné, že jsou tyto nášivky všité přímo do běžeckých bund a kalhot. Refl exní nášivky je možné i dodatečně dokoupit a lehce připevnit na oblečení. Kdo chce mít jistotu, že je i ve tmě dobře vidět, měl by určitě nosit svítivou vestu a reflexní pásek na ruce. Při běhu neosvětleným terénem je nutné vzít si čelovku.

Na nošení drobností, jako jsou mince nebo klíče, je nejvhodnější použít malou taštičku připevněnou na zápěstí. Při běhu Vám nebude překážet a své věci máte stále u sebe.