|Více

Jak trénovat u sebe doma?

16.12.2010

Máte dlouhý seznam výmluv, proč nemůžete sportovat? Nemáte čas ani chuť nebo je cvičení příliš namáhavé? Tělocvična je příliš daleko? To jsou opravdu jen výmluvy! Nyní máte možnost si zlepšit postavu i kondici přímo u Vás doma.

Ale ještě než začnete, řekneme si něco o posilovacích strojích. V principu se dělí stroje pro silový trénink na dva druhy:

  • posilovací věže

  • multifunkční lavice

Začátečníci a méně zkušení by si určitě měli pořídit tréninkový stroj s vedením zátěží. Také profesionálové využívají tyto všestranné posilovací věže. Předností těchto strojů je možnost trénování a posilování různých svalových skupin. Pokud jsou cviky prováděny správně, je trénink účinný a bezpečný. V nabídce jsou stroje pro jednotlivce, ale i takové, na kterých může cvičit několik lidí najednou.

Pro trénink na multifunkční lavici je potřeba mít alespoň základní znalosti o správném provádění cviků. Pohyb zátěží nebo závaží není totiž přesně vedený samotným strojem. Na multifunkčních lavicích byste měli začít trénovat tehdy, máte-li už určité zkušenosti se silovým tréninkem. Výběr je i zde velmi bohatý. Můžete volit například jednoduchou nebo šikmou lavici, lavici s možností odložení činek, popřípadě speciální lavici, která umožňuje posilovat břišní i zádové svalstvo. V kombinaci s krátkými a dlouhými činkami nabízejí tyto lavice nespočetné množství tréninkových možností.