|Více

Jak na běhání v zimě?

12.11.2010

Mnoho lidí má v zimním období tendenci trávit volný čas před televizí. Není divu, dny jsou krátké a brzy se stmívá.

Mnoho lidí má v zimním období tendenci trávit volný čas před televizí. Není divu, dny jsou krátké a brzy se stmívá. Pokud se rozhodnete i přes chladné počasí sportovat venku, je důležité být opatrný a běhat za denního světla nebo po osvětlených trasách. Vyhnete se tak nebezpečí úrazu. V případě, že nemáte jinou možnost a musíte se vydat do neosvětleného terénu, použijte čelovou lampu. Buďte ale maximálně ostražití!

Stejně jako za volantem platí „vidět a být viděn“. Tedy i při běhu jsou zcela na místě odrazové plochy na oblečení, které patří k základní sportovní výbavě na zimní období, a to nejen pro běh na komunikacích (více informací o důležitých doplňcích najdete v Coach Tipu č. 5). Srážka s jiným běžcem nebo dokonce s cyklistou Vám může způsobit větší problémy než pár dní bez běhání.

Důvody, proč by člověk měl běhat i v zimě, už byly mnohokrát popsány a vysvětleny odborníky. Každá dlouhá přestávka v běžeckém tréninku znamená prakticky nový začátek. To platí pro výkonnostní sportovce, stejně jako pro kondiční běžce. Omezit tedy ano, ale rozhodně byste neměli s tréninkem přestat úplně.

Při zimním tréninku je dobré stanovit si postupné cíle. Je samozřejmě rozdíl, chcete-li se připravit na jarní maratónský běh nebo si chcete „ jen“ zlepšit fyzickou kondici. Velkou výhodou vedoucí k dodržení všech předsevzetí je najít si stálého tréninkového partnera. Nemáte-li blízké přátele, kteří se rovněž věnují běhu, zkuste si najít partnera přes internetové stránky, například www.behej.com nebo www.behy.cz. Když na to nebudete sami, budete se s partnerem navzájem motivovat, lépe se Vám bude dařit překonávat momentální nechuť či lenost a tréninky budou pro oba zábavnější.