|Více

Jak na cvičení během pracovního dne?

04.09.2010

Je velmi správné, že člověk rozděluje práci a soukromý život. Jen tak je možné v náročných pracovních fázích „vypnout“. Volný čas je u většiny lidí jedinou možností, kdy si mohou zasportovat.

Člověk se sám rozhoduje, jestli chce žít aktivně nebo pasivně. Přitom často není takové striktní rozdělení vůbec nutné. Všední den totiž, ať už ten soukromý nebo pracovní, nabízí nespočet možností, jak dostat organizmus do pohybu. Začíná to ráno, když vstáváte, a končí ve chvíli, kdy zavíráte oči v posteli.

Tím nejjednodušším cvičením je denně se několikrát protáhnout. Nemusí to být žádný super promyšlený protahovací program. Stačí, když natáhnete ruce hodně nahoru a zhluboka se nadechnete. Potom můžete udělat ještě úklon do strany. Důležité je tato cvičení provádět pomalu a pečlivě. Vytřepejte si ruce a nohy, zakružte jimi a zkuste jednoduše celé tělo uvolnit. Právě při koncentrované práci u počítače byste měli jednou za hodinu takové uvolňovací cvičení udělat, aby Vás nebolelo za krkem a pod lopatkami. Na konci pracovního dne už potom máte za sebou půl hodinu, ve které jste udělali něco pro dobrý pocit. Udělejte si z protahování prostě rituál. Díky takovým krátkým přestávkám se vám opět zvýší koncentrace. V přestávce na oběd se jděte alespoň trochu projít a zkuste některé typy činností jako telefonování či čtení pošty vyřídit ve stoje anebo při chůzi.

Výborné je využít každou příležitost ať už k chůzi nebo k jízdě na kole. Zkuste vstát ráno o trochu dříve. Pokud se po městě přepravujete tramvají nebo autobusem, potom zkuste vystoupit o zastávku dříve a jednu stanici dojít pěšky. Nebo zaparkujte občas auto o několik set metrů dále od domu. Zkuste taky jednou místo výtahu a jezdících schodů použít normální schodiště. Potřebujete si dát do cesty jen pár překážek, abyste zůstali v pohybu a uvidíte, jakou radost z toho všeho budete mít.