|Více

Takto přežijete chladnou část roku fit a zdraví

08.11.2012

Hustá mlha, barevné stromy, ranní mrazy - už nějaký čas máme podzim a s prvním sněhem se přihlásila už i zima. Nejvyšší čas připravit tělo na chladné roční období. Náš blog vám pomůže přežít fit podzim i zimu!

Podzim s sebou přináší mnoho malých i větších výzev pro naše zdraví. Ráno nás budí teploty, které se pohybují okolo nuly. Přes den se zase teploměr vyšplhá na příjemných patnáct stupňů. A někdy je to všechno úplně jinak. Když se ranní mlhy nerozplynou, zůstane celý den chladno a nevlídno. Zvolit vhodné oblečení do takovýchto podmínek není jednoduché, má to však mimořádný význam pro naše zdraví: Když vám je zima, zvyšuje se pravděpodobnost, že nastydnete. Podobně jako když se zdržujete v přetopených místnostech se suchým vzduchem. Mrazivý ani suchý vzduch našim sliznicím neprospívá a ulehčuje situaci virům, které způsobují bolesti krku, rýmu nebo kašel.

Čepice, šály, kabáty - do práce!

Všichni, kteří jste ještě nezměnili svůj šatník na zimní, udělejte tak: šály, čepice, kabáty a teplá obuv - to všechno ulehčuje práci našemu imunitnímu systému. Mrazivá rána a teplé dny - tyto teplotní výkyvy nejlépe zvládnete, když máte na sobě více vrstev oblečení. Rekreační sportovci tento systém oblékání znají pod názvem „cibulový princip“.

Náš imunitní systém se bude těšit na všechny aktivity, které ho posilní. Ideálním příkladem je pravidelné sportování. Jestli sportujete doma na fitness stroji nebo venku je věcí osobních preferencí. Ať už však sportujete kdekoli: oblečení musí být prodyšné. Pouze pokud tričko nebo kalhoty optimálně odvádí pot pryč od těla, nenachladnete a nestanete se tak snadnou obětí ve vzduchu číhajících virů. Na co si při sportování za chladného počasí ještě musíte dávat pozor se dočtete zde .

Sauna nebo parní lázeň dokáží udělat zázraky. Posilňují naši imunitu a patří mezi oblíbené způsoby regenerace po sportu. Ale pozor: Pokud je už vaše imunita oslabená zápasem s nachlazením nebo s chřipkovým virem, měli byste se na chvíli sauny i sportování vzdát. Až nemoc překonáte, můžete opět začít.

Výrazný vliv na to, jak se cítíte, má i pestrá strava obsahující hodně ovoce a zeleniny. I když slunce svítí během dne jen několik hodin - udržte si slunečnou náladu. Protože jen ten, kdo se cítí být zdravý, skutečně zdravý je!