|Více

Jak udělat odpočinek ze samotné cesty na dovolenou

05.07.2012

Dříve než si budeme moci užívat na dovolené, čeká na nás mnohdy ještě zátěžový test v podobě dopravy do cílové destinace. Sedíte-li dlouhé hodiny v autě, ve vlaku či letadle, můžete ulevit svému tělu pomocí cviků.

Nejméně každé dvě hodiny by měli řidiči svému tělu dopřát oddech. Pauza je potřebná také z hlediska koncentrace. Proto by měli bezpodmínečně z auta vystoupit a minimálně udělat pár kroků. Příklady uvolňovacích cviků můžete najít na internetu. Spousta z nich může být prováděna také v autě např. na semaforu nebo během zácpy. Např. houpání chodidel – zaujměte polohu vzpřímeného sedu a několikrát zhoupněte chodidla z paty na špičku.
A nezapomeňte pravidelně doplňovat tekutiny, které vám pomohou oddálit únavu.

Kdo pro cestu na dovolenou využije letadla či vlaku, má výhodou, že se nemusí koncentrovat na jízdu. Ale i zde představuje dlouhé sezení zátěž pro tělo. Zřídka může dojít také k cestovní trombóze, při které se v žilách dolních končetin tvoří bolestivé krevní sraženiny. Pravidelné vstávání a cvičení pomohou tomuto problému předejít.

Speciální kompresní podkolenky, které jsou k dostání v Intersportu, usnadní krevní oběh.