|Více

Teplé počasí a sport

10.07.2012

Více než 30°C a slunečné počasí – pár horkých dní jsme letos již zažili. Klademe si pak otázku, zda je vůbec zdravé v horku sportovat. Odpověď zní: Ano, budeme-li se držet následujících rad.

Samotný pohled na pulsmetr ukazuje již před začátkem tréninku, že je tepová frekvence v horkých dnech vyšší než obvykle. Tělo musí pracovat intenzivněji, aby udrželo svou teplotu v optimální výši těsně pod 37°C. Rekreační sportovci by měli brát na tuto skutečnost ohled a přizpůsobit tomu také intenzitu tréninku.


Žádná pevná pravidla ohledně trénování v horku neexistují. Pro sportovce s vyšší výkonností nepředstavují vyšší teploty žádný problém. Kdo ale sportuje pouze příležitostně, nebo má problémy se srdcem, měl by se ohledně optimálního tréninku poradit s lékařem.

Rady pro sportování v horku:

  • Sportujte ráno či večer, kdy je venku chladněji.

  • Doplňujte tekutiny ve větší míře než obvykle. Pijte dříve, než se dostaví žízeň.

  • Řiďte se tepovou frekvencí. Tepová frekvence představuje nejlepší měřítko, jak najít optimální tréninkovou intenzitu.

  • Funkční oblečení je v teplém počasí obzvláště pohodlné, jelikož odvádí pot rychle od těla.

  • Měňte místo tréninku nebo druh sportu. Běžecký okruh v lese je při vyšších teplotách příjemnější než např. tenisový zápas na přímém slunci.

  • Chraňte se proti slunci – používejte pokrývku hlavy, sluneční brýle a opalovací krém.

  • Při jízdě na kole nebo na kolečkových bruslích vás zchladí vítr.